eszem

Zöldséges Muszaka logisztikusoknak

B terv. Hiába terveztem meg előre a heti menüt, a tegnapi nap váratlan eseményei miatt felborult az eredeti terv, és a mára szánt ebédet tegnap fogyasztottam el. Bánatosan nézegettem a hűtő szűkös tartalmát, mert persze vásárolni sem volt időm. Két szép darab padlizsán, cukkinik, zöldségek. Mi legyen veletek? Pont a napokban futottam bele egy muszaka receptbe, gyorsan belekapaszkodva a hirtelen támadt ötletbe, rákerestem. Rengeteg variáció, oké hús nincs, lesz zöldséggel, meg majd improvizálok, de ahogy olvasgattam a recepteket, a többség 2 óra körüli elkészülési időt jelzett…Na ne, ennyi időm nincs, épp hogy másfél órám van főzni, ebédelni, ennivalót csomagolni munkába, kutyát levinni, hajat mosni, elkészülni. Szóval improvizálás kilátásban, minden tekintetben.

Hozzátettem kb 3 adagra valóhoz:

– 2 nagyobbacska főtt burgonya

-1 padlizsán

-fél cukkini

-1 kaliforniai paprika

-1 zöld paprika

-1 fej lila hagyma

-2 gerezd fokhagyma

-2 dl paradicsomszósz

-só, bors, oregánó, kakukkfű

-5dkg puha kecskesajt

-5dkg juhsajt

-besamel 1 dl tejből

A burgonyát felraktam főzni, majd elővettem a csipogós labdát és játszani kezdtem a kutyával, tudtam, hogy maximum 15perces sétára lesz csak időnk, szóval szükség lesz egy kis extra mentális fárasztásra. Egy kis pattogtatás után koncentrációt követelő feladatokat adtam neki, kézmosás, és gyors zöldségszeletelés. A padlizsánt kb fél centis karikákra vágtam, megsóztam picit mindkét oldalukat és félretettem. Felszeleteltem a többi zöldséget, közben a burgonya készre főtt, hideg vizet folyattam rá, hogy minél hamarabb hámozni tudjam. A padlizsán karikákat serpenyőben kevés oliva olajon pirítani kezdtem. Labdapattogtatás. Padlizsán szeletek megfordítása. Labda eldugása-keresd! Padlizsán kész, tányérra szedtem, olajat löttyintettem a serpenyőbe és rászórtam a hagymát. Meghámoztam a burgonyát, addigra mehetett is a többi zöldség az üvegesre pirított hagymára. Labda a kutyára bízva, zöldségek a lassú lángra, futás a fürdőbe hajat mosni. Törülköző hajra teker, nyomás a konyhába megkeverni a zöldségeket, jöhetnek a fűszerek és a fokhagyma. Vissza a fürdőbe, nedves haj kifésülése, be a gardrób szobába öltözködni. Haj még nedves, ki a konyhába, jöhet a paradicsomszósz a puhára párolódott zöldségekre. Sajtreszelés, és már szépen sorjáztam is a felkarikázott főtt burgonyát és a padlizsán felét a tepsibe. A készre rottyant zöldségszószt ráborítottam, a kecskesajtot rámorzsoltam, rátettem a maradék padlizsánszeleteket. Meglocsoltam a besamellel, végül rászórtam a reszelt juhsajtot és zsupsz be a 200fokra előmelegített sütőbe.

Második felvonás. Cipő fel, labda el a helyére, kutya pórázra és a még mindig nedves hajammal nekiindultunk a negyed órás pisi-kaki-szimat körútra. Mire felértünk a lakásba meglehetősen ínycsiklandó illatok fogadtak, a sütőt feltekertem 250fokra és bevonultam a fürdőbe a félig megszáradt hajamat formára szárítani. 5 perc múlva aranybarnára sült a muszaka tetején a sajt, így kikaptam a sütőből, egy szeletet gyorsan tányérra is tettem hűlni és neki láttam összecsomagolni délutánra az elemózsiást na meg a táskámat. A kutya bánatosan nézte a tányéromat miközben az asztalhoz igyekeztem vele hogy gyorsan megebédeljek, azt hiszem nem lettek volna ellenére a görög ízek. Kali orexi!

Leave a Reply

